Share

STAND DİZAYNI BİR ADIM ÖNE ÇIKIYOR

STAND DİZAYNI BİR ADIM ÖNE ÇIKIYOR

İhtisas fuarları firmalara sayısız fırsatlar sunuyor. Fuarlarda yer alan firmaların rakipleri arasından sıyrılabilmeleri için görsel bütünlüğü sağlayabilmeleri ve etkileyici bir şekilde kullanabilmeleri büyük önem taşıyor. İyi bir stant tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekiyor, firma prestijini ve standa olan ilgiyi arttırıyor.

Rekabet şartlarının kıyasıya arttığı günümüzde, firmaların bilinçlenen ve alternatifleri çoğalan tüketiciyi kendi ürünlerine çekmeleri git gide zorlaşıyor. Belirli dönemlerde düzenlenen ve yüz binlerce ziyaretçiyi aynı çatı altında buluşturan ihtisas fuarları, rakipler arasından sıyrılmak ve farkındalık yaratabilmek açısından firmalar için büyük önem taşıyor. Belirli bir konuya yönelik düzenlenen fuarlar, katılan firmalara talebi doğrudan ve en etkili biçimde yakalama imkân verdiği gibi

Satış ve tanıtım açısından da önemli kazanımlar sağlıyor. Fuarlar; mal ve hizmet üreten üreticiyle tüketicinin karşılaştığı buluşma ve pazar noktası oluyor. Global ticaretin geliştiği günümüzde fuarcılık, kaçınılmaz olarak önemini arttırıyor. Farklı ulus ve kültürlerden insanların bir araya gelerek, paylaşma ve iletişim kurmalarına olanak sağlayan ihtisas fuarları, yeni bir pazara veya ülkeye girebilmek için fırsat kapısı açıyor.

“Fark edilir ve iyi bir dizayn, rakipler arasından sıgnlmagı sağladığı gibi daha fazla ziyaretçiyi stant sahasına çekiyor”

Fuar alanları katılımcı firmalar için satış bürosu ve gösteri alanı haline geliyor. Katılımcılar, kapı kapı dolaşıp ürünlerine dikkati çekmek için çabalamak yerine, gönüllü olarak bilgilenmeye veya satın almaya gelen, satıcının mesajını almaya hazır ziyaretçilere ulaşma olanağı yakalıyor. ihtisas fuarlarının; televizyon, radyo, basın ilanları veya doğrudan tanıtım gibi pazarlama tekniklerine göre önemli ve dolaysız üstünlükleri de bulunuyor. Özetle fuarlar; alıcıyla üreticinin birebir bağlantı kurmasnı sağlıyor, minimum zaman ve bütçeyle satışları arttırıyor. ilişkileri sağlamlaştırıyor, rekabeti öne çıkarıyor. Firmalara rakipleri hakkında bilgi alma ve pazardaki gelişmeleri takip edebilme olanağı sağlamanın yanı sıra, basın yayın organlarıyla temas kurabilme fırsatı sunuyor.

Firmaların fuar avantajlarından faydalanabilmeleri için iyi bir stant tasarlamaları ve fuarlara etkileyici stantlarla katılmaları büyük önem taşıyor. Fark edilir ve iyi bir dizayn, rakipler arasından sıyrılmayı sağladığı gibi daha fazla ziyaretçiyi stant sahasına çekiyor. Firmanın vizyonu hakkında bilgiler vermenin yanı sıra marka bilinirliğini ve prestiji arttırıyor.

Doğru bir stant dizaynı için, sadece endüstriyel tasarım öğeleri yeterli olmuyor. Bunu destekleyen doğru seçilmiş müzik ve kokular kullanarak diğer duyulara da hitap eden mekân oluşturmak önem taşıyor. Fuar standı tasarlanırken, renklerin bilinç altna gönderdiği mesajlar da dikkat edilmesi gereken faktörler arasında yer alıyor. Örneğin; beyaz safi*, dürüstlüğü; gri

samimiyeti; siyah gücü; mavi sınırsızlığı; sarı ise dikkat çekiciliği sağlıyor. Kokularda ise nane, baharat ve narenciye kokuları uyanıklık, enerji hissi; orman ve çiçek kokuları tazelik, dirilik, mutluluk hissi; çikolata, vanilya kokuları rahatlama, evinde olma hissi yaratıyor.

“Büyük boyutlu görseller, algılamayı arttırdığı için iki katlı,. 1111 stantlar ya da kuleler firmalara her zaman avantaj sağlıyor”

Özgün yaklaşımlar, sıradan olmayan anlatım ve çekicilik getirip firmaları farklılaştırıyor. Hemen algılanacak şekilde teşhir edilen ürünler kolaylıkla tanınıyor. Teşhir ünitelerinin, standın ölçeklerini aşmayacak bir şekilde uyumlu ve kaliteli olması gerekiyor. Stant aydınlatması da, ziyaretçinin artmasında çok önemli bir yer tutuyor.

Grafiklerin, ziyaretçi kalabalığında kaybolmaması için, insan yüksekliğinin üstünde olması gerekiyor. Büyük boyutlu görseller, algılamayı arttırdığı için iki katlı stantlar ya da kuleler firmalara her zaman avantaj sağlıyor. Yüksek stantlar, firma logosunun algılanmasını ve fuar alanında yerin belirlenmesini kolaylaştırıyor.

Amaca uygun iyi bir dizayn için ihtiyaç programının doğru belirtilmesi gerekiyor. Doğru tasarlanmış dizayna ulaşmak için, “Ürünlerimi nasıl ve hangi sayıda sergileyeceğim? Ürünlerimi doğru sergileme şekli nedir? Ziyaretçileri standımda nasıl ağırlayacağım? Standımda yeterince personel var mı? Depo alanım yeterli mi? Kullandığım görseller firmamı yeterince anlatabiliyor mu? Stantların aydınlatması nasıl olmalı? Firma isim ve logom hangi malzemelerden olmalı?” gibi soruların stant yapımından önce cevaplanması gerekiyor.

Stant dizaynında kullanılacak malzemeler çok çeşitlilik gösteriyor. Kolay montaj edilebilen, çabuk kuruyan, bekleme süresi gerektirmeyen malzemelerle, hızlı sonuca ulaştırabilecek malzemeler kullanmak, seri kurulum ve montaj için olmazsa olmaz gereklilikler arasında yer alıyor. Modüler ve standart sistemlerle fuar standı yapmak; pratik, ucuz ve kolay bir yol oluyor fakat farklılık yaratmak ve iyi bir dizayn için fazla fırsat vermiyor. Gelişmekte olan şişme stantlarla ise ilginç sonuçlar veren pratik çözümler oluşturulabiliyor.

Stantların algısında tasarım kriterleri, endüstriyel tasarımlar, grafik çalışmalar, renkler, kokular ve müziğin yanında hostes kullanımı da ilginin artması için önemli rol oynuyor. Firmanın kurumsal kimliği ve faaliyet alanına aykırı değilse, hostes kullanımı, albeniyi artırdığı gibi tanınmış kişileri kullanmak da basının ilgisini çekeceğinden tanıtım kapsamı, fuar alanının dışına taşmış oluyor.

Fuarcılık alanında ülkemiz, çevre ülkeler ve Avrupa’da önemi artan bir konumda bulunuyor. 70’li yılların ortasında oluşan sektör, son 10 yılda büyük ivme kazanarak ve Batılı emsalleriyle yarışacak duruma geldi. Asya ve Avrupa arasında köprü ve ticaret merkezi olan yanıyla hacim ve alan olarak pek çok Avrupa ülkesini geride bıraktı. Türkiye yaklaşık 350 bin metrekare fuar alanına sahiptir. Bu alanın üçte biri İstanbul’da geri kalanı İzmir, Ankara, Bursa, Antalya, Adana ve Konya gibi Anadolu şehirlerinde yer alıyor.

Yazının hazırlanmasında, www.okyanusfuar.com.tr adresinde yer alan bilgilerden de yararlanılmıştır.

Share post: